صفحہ اول » متفرق » چارٹرڈ اکاؤنٹینٹ

چارٹرڈ اکاؤنٹینٹ

چار سال کی تربیت کے دوران امیدوار عموماً آڈٹ کرتے ہیں جس کے لیے ضروری ہے کہ اکاؤنٹنگ، قانون اور ٹیکس کے متعلق معلومات ہوں۔ ہر فرم اپنے نظام کے مطابق تربیت کا اہتمام کرتی ہے۔
’’آڈٹ‘‘ درحقیقت ایک طریقہء کار ہے جس کے ذریعے ایک اہل فرد کسی معاشی ادارے کے حسابات کے متعلق مروّجہ قوانین اور اصولوں اور شرائط کے مطابق جائزہ لے کر ان کے بارے میں اپنی رائے دیتا ہو۔ رائے دینے کے اس عمل کے دوران حسابات کی جانچ کے لیے کمپنی کے ریکارڈ، معاہدے، حسابات اور دیگر امور کا جائزہ لینا ہوتا ہے۔ اور اس کے لیے مروّجہ آڈٹ ٹیکنیکس اختیار کرنی ہوتی ہیں۔ اس کام کے ثبوت اور ریکارڈز کے ورکنگ پیپرز بنانے ہوتے ہیں۔ کمپنی کے حسابات اور آڈیٹر کی رائے کمپنی کے مالکان ٹیکس ڈیپارٹمنٹ، قانونی ادارے، بینکرز ، مالیاتی ادارے اور طالب علم کرتے ہیں اور انھیں فیصلے کے لیے ایک اہم دستاویز تصور کیا جاتا ہے۔
چار سال کی یہ تربیت نہایت توجہ طلب ہے۔ امیدواروں کو روزانہ ۲۱ سے ۴۱ گھنٹے کام کرنا ہوتا ہے۔ لیکن اس محنت اور توجہ کا بہتر ثمر انھیں تربیت اور امتحانات کے اختتام پر پرکشش تنخواہ اور دیگر مراعات کی صورت میں مل جاتا ہے۔
ذاتی خصوصیات
چار سال کی اس مدت کے دوران جو امیدوار کسی فرم کے ساتھ گزارتا ہے اس کے لیے، ضروری ہے کہ امیدوار میں مندرجہ ذیل اخلاقی خوبیاں ہوں، یہ خوبیاں اس کے بعد بھی جاری رہنی چاہییں۔
* ایمان داری *فکر و نظر خیال کی آزادی *بے نیاز، آزاد * ان تھک محنت۔
امیدوار میں یہ صلاحیتیں ہونی چاہییں:
*ذہنی اور دماغی صلاحیتیںِ *قوتِ فیصلہ *علمی صلاحیتیں*مسائل کے تجزیے کی اہلیت *پیچیدہ مسائل کا جامعیت کے نقطہء نظر سے جائزہ * تحریری اور زبانی صلاحیتیں (گفتگو اور تحریر کا فن) * ترقی کرنے کا جذبہ۔
اس میدان میں مزید کامیابی کے لیے یہ خوبیاں بھی ضروری ہیں:
*اکاؤنٹنگ کے میدان میں غیر معمولی مہارت*کاروبار کے متعلق وسیع معلومات اور سمجھ *جستجو اور اس کا مثبت انداز *خود اعتمادی * اہمیت کا صحیح تصور اور اس کا استعمال *حسابی ذہن۔
اس پیشے کے اخلاقی ضابطے اور معیارات درجِ ذیل ہیں:
*حقائق کو صحیح طور پر ظاہر کرنا *وسائل کے استعمال میں کفایت *بدرجہ اتم وسائل کا مفید استعمال
حسابات سے متعلق کام میں چوں کہ اعداد و شمار اور حسابی قواعد سے واسطہ ہوتا ہے اس لیے اس پیشے میں دلچسپی رکھنے والے نوجوان حسابی ذہن کے مالک ہوں تو بہتر ہے۔ وہ اعداد کے ساتھ فوری اور درستی کے ساتھ کام کرسکتے ہوں۔ تجزیاتی ذہن اور منطقی دماغ رکھنے والی کسی بھی صورتِ حال کا جلد صحیح اندازہ لگاسکتے ہیں اور مسائل کے اسباب کو فوری طور پر علیحدہ کرسکتے ہیں۔ ایک دن میں مختلف نوعیت کے مسائل پیش آسکتے ہیں، اس لیے مزاج میں لچک ہونا چاہیے تاکہ ہر قسم کی صورتِ حال سے عہدہ برآ ہوسکیں۔
بہترین انگریزی لکھنے اور بولنے کی صلاحیت نہایت ضروری ہے تاکہ اپنے رفقاء کار اور موء کلوں تک ابلاغ صحیح اور واضح طور پر ہوسکے۔ یہ صلاحیت اس لیے بھی لازمی ہے کہ موجودہ دور کے پیچیدہ مالیاتی مسائل اور اطلاعات کو غیر پیشہ ور حضرات کے سامنے آسان اور واضح الفاظ میں پیش کیا جاسکے۔
مواقع
چار سال کی عملی تربیت اور امتحانات کے مراحل سے گزرنے کے بعد امیدوار کی حیثیت دو میں سے ایک ہوگی۔
1۔امتحان کامیاب کرنے کی صورت میں چارٹرڈ اکاؤنٹینٹ بن جائے گا۔
2۔متحان میں کامیاب نہ کرنے کی صورت میں اپنی جدوجہد جاری رکھے گا۔
چوں کہ پاکستان میں چارٹرڈ اکاؤنٹینٹس کی قلّت ہے، اس لیے جب مطلوبہ معیار و اہلیت کے افراد دستیاب نہیں ہوتے تو ان اسامیوں پر نسبتاً کم اہلیت کے افراد بھی لیے جاتے ہیں۔ امتحان کامیاب نہ کرسکنے والے امیدوار درجِ ذیل حیثیتوں میں کام کرسکتے ہیں۔
۱۔چیف اکاؤنٹینٹ2۔انٹرنل آڈیٹر 3۔فنانشل اینالسٹ 4۔فنانس منیجر 5۔منیجر 6۔ٹیکس ایڈوائزر۔
چارٹرڈ اکاؤنٹینٹ کسی بڑے کاروباری ادارے میں ملازمت بھی کرسکتے ہیں اور اگر ممکن ہو تو اس فرم کے شریک کار بھی بن سکتے ہیں جہاں انھوں نے تربیت حاصل کی ہے۔ فرم کے کاروبار کی نوعیت پر اس بات کا انحصار ہوتا ہے کہ انھیں شریک کار بننے میں کتنا عرصہ لگے گا۔ بالعموم پانچ سال سے دس سال کا عرصہ خاصا سمجھا جاتا ہے۔ انسٹی ٹیوٹ آف چارٹرڈ اکاؤنٹینٹس سے پریکٹسنگ سرٹیفکیٹ حاصل کرنے کے بعد سی اے کی اہلیت رکھنے والا کوئی شخص اپنا کام بھی شروع کرسکتا ہے۔ کسی منظور شدہ فرم کے ساتھ دو تین سال کام کرنے کے بعد انسٹی ٹیوٹ یہ سرٹیفکیٹ جاری کر دیتی ہے۔
حالاتِ کار
بیش تر چارٹرڈ اکاؤنٹینٹ دفتر میں رہتے ہوئے کام کرتے ہیں۔ تاہم چوں کہ آڈیٹنگ کا کام بعض اوقات موء کل کے دفتر جا کر ہوتا ہے، اس لیے اس پیشے میں سفر بھی کرنا ہوتا ہے۔ مقامی موکلوں کی صورت میں یہ سفر اندرونِ شہر یا اندرونِ ملک شہروں کے درمیان ہوسکتا ہے، اگر موء کل کا کاروبار بین الاقوامی نوعیت کا ہو تو بیر ونِ ملک سفر بھی پیش آسکتا ہے۔
چارٹرڈ اکاؤنٹینٹ سے متعلق فرموں کا ماحول خصوصاً صاف ستھرا، سکون بخش اور پیشہ ورانہ ہوتا ہے۔
تنخواہیں
سی اے کا امتحان کامیاب کرنے والے نوجوانوں کو فوری تنخواہ 25سے ۳۰ہزار روپے مل سکتی ہے، بعض ادارے گاڑی بھی فراہم کرتے ہیں، دیگر سہولتیں ان کے علاوہ ہیں۔
* امتحان کامیاب نہ کرنے والے امیدواروں کی تنخواہوں شرح درجِ ذیل ہوسکتی ہے بشرطیکہ کسی فرم یا ادارے سے باقاعدہ منسلک ہوا جائے۔
*فائنل امتحان کا پہلا حصہ کامیاب کرنے کی صورت میں 15 سے 20 ہزار روپے۔
* صرف انٹرمیڈیٹ کا امتحان کرنے کی صورت میں 10 تا 15 ہزار روپے۔
*محض چار سال کی تربیت مکمل ہونے پر 8 سے 12 ہزار روپے۔
مستقبل کے امکانات
جیسا کہ مضمون میں ذکر کیا گیا ہے، پاکستان میں چارٹرڈ اکاؤنٹینٹس کی قلّت ہے اور امتحان کامیاب نہ کرنے والوں کو بھی اچھی ملازمت مل جاتی ہے، اس صورتِ حال سے یہ اندازہ ہوتا ہے کہ اس پیشے میں مطلوبہ قابلیت و اہلیت رکھنے والے افراد کی ضرورت ہنوز موجود ہے۔
موجودہ ملکی و بین الاقوامی صورتِ حال کے پیشِ نظر انسٹی ٹیوٹ آف چارٹرڈ اکاؤنٹسیس (ICAP) نے یہ عزم ظاہر کیا ہے کہ اس عیسوی صدی کے اختتام تک ممبران کی تعداد پانچ ہزار تک پہنچا دی جائے گی۔ اس کے معنی یہ ہوئے کہ آئندہ نو امتحانات میں کل ملا کر تقریباً 3250 طلبہ فائنل امتحان کامیاب کرلیں گے، اوسطاً 360 طلبہ فی امتحان ہوتے ہیں۔ جب کہ آج کل اوسطاً 50 سے 55 طلبہ فی امتحان فائنل کوالیفائی کرتے ہیں۔ اس سے طلبہ کی یہ شکایت دور ہوجائے گی کہ سی اے کے امتحان میں کامیابی کی شرح 4سے 5 فی صدہے کیوں کہ اگر اس پروگرام پر عمل کیا گیا تو یہ شرح 40 فی صد سے بھی تجاوز کر جائے گی۔
چند وضاحتیں
*اکاؤنٹنگ کے دو دو پرچے ہوتے ہیں *امتحان میں عموماً کوئی چوائس نہیں ہوتا۔ *امتحان مئی اور نومبر میں ہوتے ہیں۔*امتحان پاس کرنے کے لیے سب پرچے پاس کرنے ہوتے ہیں۔ البتہ مجموعی طور پر اچھے معیار کے باوجود کسی ایک پرچے میں کامیابی کے لیے ضروری نشانات حاصل نہیں ہوسکے اور وہ نشانات مطلوبہ نشانات کے پچاس فی صد سے زائد ہوں تو آئندہ دو امتحان میں محض وہ پرچہ دیا جاسکتا ہے، اگر امیدوار نے سی اے کے لیے لازمی چار سالہ تربیت مکمل کرلی ہے تو پھر وہ کراچی، لاہور، اسلام آباد، پشاور، سعودی عرب اور متحدہ عرب امارات میں بھی امتحان دے سکتا ہے۔
چارٹرڈ اکاؤنٹینٹ کے پیشے، اس کی تعلیم، تربیت اور انسٹی ٹیوٹ آف چارٹرڈ اکاؤنٹینٹس کے بارے میں مزید معلومات کے لیے درجِ ذیل پتے پر رجوع کیا جاسکتا ہے:
انسٹی ٹیوٹ آف چارٹرڈ اکاؤنٹینٹس آف پاکستان
جی۔8/31 کہکشاں، کلفٹن، کراچی 6، پاکستان
o

یہ بھی دیکھیں

خواتین کے لیے بہتر زندگی کا موقع!

15 ہفتے کی تربیت آپ کی زندگی بدل سکتی ہے! 18 سے 45 سال کی …